Η Ασκητική της Αγάπης - Γερόντισσα Γαβριηλία - Point of view

Εν τάχει

Η Ασκητική της Αγάπης - Γερόντισσα Γαβριηλία




Η Πρώτη Αγάπη
«Η Αγάπη, ο ΄Ερωτας, είναι το ωραιότερο πράγμα που πρωτοβγαίνει στη ζωή του ανθρώπου. ΄Οπως ένα λουλούδι που ανθεί γιατί ακόμα δεν ξέρει τι του γίνεται! Δηλαδή, μπερδεύει μέσα του την αγάπη που πρόκειται να δώσει στον Θεό, και την δίνει σ' έναν άνθρωπο. Αυτή είναι η Πρώτη Αγάπη. Γιατί βασικά, δεν αγαπά τον άλλον άνθρωπο ... Μπορεί αυτός να είναι με όλα τα ελαττώματα του κόσμου. Δεν τα βλέπει. «΄Ηρθε αυτός, γιατί ήταν έτοιμη η ψυχή μου να αγαπήσει». Αγαπά αυτό το πρόσωπο, γιατί αγαπά την Αγάπη ... Και η Αγάπη αυτή, είναι ο Θεός. Το κάνει λοιπόν σε πρόσωπο ορατό, αντί να το κάνει στο Αόρατο, στην Πηγή της Αγάπης δηλαδή ... Και συνήθως γίνεται και μια αποτυχία όπως πρέπει να γίνει - για ν' ανοίξει τα μάτια του ο άνθρωπος, να δει ...»


Η προστασία των Αγγέλων



«Οι ΄Αγγελοι είναι πάντα έτοιμοι να μας βοηθήσουν. Το έχω δει με τα μάτια μου. Τα νοερά μάτια. Και στην πιο δύσκολη στιγμή ακόμα ... Να περνούν τσακάλια - ολόκληρη ομάδα - με τα λαμπερά τους μάτια και να έρχονται κατά πάνω μου, μέσα στο δάσος, στη ζούγκλα, όταν ήμουν στην Ινδία και να με κάνει ο Θεός αόρατη σ' αυτά, σαν να μην υπήρχα ... Δεν ήταν των Αγγέλων η προστασία αυτή; Τι λέτε ... ΄Υστερα από τέτοιες περιπέτειες, τίποτα δεν με τρομάζει ... Και κάτι άλλο. Όταν αγαπούμε, οι ΄Αγγελοι γίνονται οι καλύτεροί μας συνεργάτες. Αυτοί έρχονται και όταν εμείς διερωτώμεθα : «΄Αραγε πού να πάω; ΄Αραγε αν πάω εκεί, τι θα βρω;» ΄Εκανα πολλές μετακινήσεις στη ζωή μου και τύχαινε να πηγαίνω από τόπο σε τόπο, χωρίς να έχω καμιά ασφάλεια υλική και πάντα να έχω την προστασία των Αγγέλων. ΄Ελεγα και λέω : «Πάω από το καλό στο καλύτερο». Κι ας είναι και στο χειρότερο και στο πιο δύσκολο σωματικά, αλλά πάντοτε με χαρά. Γιατί ήξερα ότι είναι στο Πρόγραμμα του Θεού.
Αυτό, παιδί μου, να το κάνεις όλον τον καιρό. ΄Οπου κι αν βρίσκεσαι. ΄Οποιος κι αν σε περιτριγυρίζει. ΄Οποιος κι αν σε προσβάλλει ή σε στεναχωρεί. ΄Οποιος κι αν σ' αγαπά. ΟΛΑ όσα γίνονται είναι στο Πρόγραμμα του Θεού και γι΄ αυτό, θα τ' αγαπάς...»
- Γερόντισσα, αυτή η κρυφή φωνή που «ακούμε» πολλές φορές, είναι ο ΄Αγγελός μας;
«Ναι. Και πρέπει να το αντιληφθούμε. Να το διευκρινίσουμε. Και σιγά-σιγά ο Θεός θα μας δώσει μια αγία δύναμη, δηλαδή την Διάκριση για να την βάζουμε σε πράξη...»


Η Χάρις του Θεού
«Όταν έχουμε Χαρά, Ηρεμία, Αταραξία, είναι η Χάρις του Θεού. Τότε, δεν έχουμε ανάγκη Οράματα και Εμπειρίες, προπάντων αν είμαστε από αυτούς που τα επαναλαμβάνουνε ... Γιατί αν είναι αληθινό ένα ΄Οραμα ή μια Αγγελία πέρα απ' αυτή τη Γη, δεν υπάρχει ούτε στο μυαλό μας ούτε στη σκέψη μας, ούτε στη γλώσσα μας η δυνατότητα να πούμε τι ήταν και τι έγινε. Μόνο αλλάζει η ζωή μας και οι άλλοι βλέπουν τη διαφορά.»


Το Θέλημα του Θεού
«΄Οταν έχεις βαθειά επιθυμία να κάνεις πάντα το Θέλημα του Θεού, ο Θεός θα σου το αποκαλύψει. Αυτό ζητεί. Να στείλουμε το χέρι μας να πιάσει την Χάρη Του, και η Χάρη Του να μας οδηγήσει και το Άγιο Πνεύμα Του να μας φωτίσει. Και τότε, είναι ένας Παράδεισος πάνω στη Γη! Και να μην έχεις αμφιβολίες αν είναι-δεν είναι το Θέλημα του Θεού. Γιατί όταν έχεις αμφιβολίες, δεν γίνεται σωστή η δουλειά. Κι ύστερα μην ξεχνάς ότι σου το κάνει φανερό όταν δεν είναι Θέλημά Του, γιατί τότε κλείνει όλες τις πόρτες.
΄Οταν πηγαίνεις εδώ, πηγαίνεις εκεί και βλέπεις ότι όλα είναι κλειστά, άλλαξε δρόμο, μην επιμένεις με το δικό σου θέλημα. Κάνε προσευχή κι άλλαξε γνώμη.»


Το θαυμάσιο Κέντημα
«Κάποιος παραπονιόταν ότι δέχεται αδικίες, κι αναρωτιόταν γιατί ο φτωχός να είναι φτωχός, γιατί ο ένας έτσι κι ο άλλος αλλοιώς, γιατί τα πολλά να τά 'χουν μερικοί κι οι άλλοι όχι... Και μια μέρα είδε ένα όραμα. Τον Πανάγαθο Θεό, ψηλά στον Ουρανό, με ένα τελλάρο μπροστά Του, όπου κένταγε τις ζωές όλων μας. Είδε κι εμάς τους ανθρώπους κάτω στη Γη, να βλέπουμε μόνο τα ξέφτια που κρέμονταν και να μην μπορούμε να δούμε το θαυμάσιο Κέντημα του Θεού. Αλλά ούτε και να το καταλάβουμε...
Τι ωραίο. ΄Ετσι είναι. Μόνο όταν θα πάμε Εκεί, θα θαυμάσουμε το Σχέδιο του Θεού στη ζωή μας! Γι' αυτό στεναχωριόμαστε. Γιατί βλέπουμε μόνο την ανάποδη του Κεντήματος...»


Για την Προσευχή
- ΄Ηθελα να σας ρωτήσω αν παίζει ρόλο το περιβάλλον στην Προσευχή.
«Ναι. Ως ένα βαθμό, παίζει. Κι άμα περάσει αυτόν τον βαθμό, ύστερα δεν παίζει. Όπως έλεγα σ' εκείνον τον Σουάμι στα Ιμαλάϊα (σημ. εννοεί το Uttar Kashi) που διάλεγε την ωραία θέα, κλπ. «Σουάμι, τι διαλέγεις τόσο ωραία μέρη; Την ώρα που προσεύχεσαι κλείνεις τα μάτια σου και δεν βλέπεις τίποτε, παρά μόνο μέσα σου τον Θεό. Λοιπόν; Τι κάνεις; Μήπως ένας τυφλός δεν προσεύχεται;» Κι αυτός έμεινε σιωπηλός και μετά μου είπε : «΄Εχεις δίκηο»! ΄Ισως από ευγένεια ...»


Η «ένωση» με το Θεό : ο σκοπός της ζωής μας
«Στην Φιλία και στον ΄Ερωτα, πρέπει κι ο άλλος να ανταποκρίνεται. Αλλοιώς δεν γίνεται. Στην Αγάπη όμως, όχι. Η Αγάπη, όπως μας την δίδαξε για πρώτη φορά ο Χριστός, δίδεται χωρίς να ζητά. Αυτή είναι η μεγάλη, η τεράστια διαφορά. Γιατί παύει να υπάρχει το Εγώ. Παύει να υπάρχει ο εαυτός μας. ΄Οπως παίρνουμε την Αγάπη από τον Θεό, την δίνουμε στον άλλον χωρίς να μας ενδιαφέρει καθόλου τι θα την κάνει... Αυτό είναι το σπουδαίο.»
- Δηλαδή όπως το έκανε ο Χριστός.
«Ακριβώς. Κι όπως το κάνουν πάρα πολλοί άνθρωποι σήμερα. ΄Ολοι οι άνθρωποι του Θεού, έτσι αγαπούν. Δεν αγαπούν επειδή περιμένουν κάτι απ' αυτόν που αγαπούν... Αγαπούν γιατί άμα παύεις ν' αγαπάς, παύεις να ζεις. ΄Οποιοι δεν το ένοιωσαν αυτό δεν ένοιωσαν καθόλου τη Χαρά του Θεού. Καθόλου. Γιατί όλο ασχολούνται με τον εαυτό τους... «Είδες; Εγώ τόσο τον αγαπώ αυτόν τον άνθρωπο, κι αυτός τίποτα για μένα. ΄Εκανα τόσες θυσίες»...
Κι όλο τέτοιες ανοησίες ακούς! Καμμιά σχέση με την κατά Θεόν Αγάπη! Αυτή η Αγάπη, έρχεται από την Πηγή της Αγάπης πηγαίνει στον άλλον και ξαναπάει στην Πηγή της. Τι λόγο έχω εγώ ύστερα να περιμένω και να αναρωτιέμαι «Μ' αγαπάει, δεν μ' αγαπάει»; ΄Εγινε η «ένωση» με τον Θεό; Τι άλλο θέλουμε; Αυτός είναι ο σκοπός της ζωής μας!


Προτιμότερη η σιωπή
«Είναι μερικοί άνθρωποι που τους αρέσει να αναπτύσσουν τις «αλλαντάλλων» θεωρίες τους, μπορεί και τρία τέταρτα της ώρας... Σ' αυτές τις περιπτώσεις, να μην λες τίποτε. Απολύτως τίποτε. Κι ας φεύγουν ικανοποιημένοι ότι σε πείσαν. Σε τέτοιες περιπτώσεις δεν πρέπει να μιλάει κανείς. Γιατί σου το λέει, θ' ανοίξουν τα μάτια τους, θα μάθουν λίγα πράγματα για την αλήθεια, θα την διαστρεβλώσουν κι ύστερα θα την παρουσιάσουν όπως αυτοί θέλουν. Ενώ όταν δεν ξέρουν τουλάχιστον...»


Η ταπεινότητα είναι γνώση
«΄Ηθελα να σας πω, ότι το ζήτημα της ευγνωμοσύνης, να το προσέχετε πολύ. Να μην ζητάτε ποτέ ευγνωμοσύνη, αλλά να είστε εσείς ευγνώμονες όσο δεν παίρνει. ΄Αμα το συνειδητοποιήσετε αυτό, τότε θα έχετε μεγάλη Ευλογία από τον Θεό. Ξέρετε γιατί; Γιατί όταν πρόκειται ο Θεός να βοηθήσει έναν άνθρωπο, π.χ. εσένα, θα στείλει κάποιον. Αυτός ο κάποιος είναι τυχαίος. Δηλαδή, αυτόν έτυχε να στείλει ο Θεός. Γιατί αν δεν έστελνε αυτόν, θα έστελνε άλλον. Πάλι θα σε βοηθούσε.
Η βοήθειά μου παρά Κυρίου. Πάλι θα ερχόταν, αλλά θα γινόταν με άλλον. Ποιος είμαι εγώ λοιπόν, αυτός ο τυχαίος, αυτός ο άλλος, για να το πάρω πάνω μου; Γιατί καμμιά φορά ακούμε: «Αν δεν ήμουν εγώ, αυτό δεν θα είχε γίνει»! «Αν δεν ήμουν εγώ, το άλλο δεν θα είχε γίνει»! Καταλάβατε; Ενώ, όλα θα γινόντουσαν! Γιατί, λέει, μπορεί ο Θεός να κάνει κι από πέτρες παιδιά του Αβραάμ και να τα στείλει να βοηθούν τον κόσμο!»


΄Ενα βουνό ...
«Πολλές φορές το Θέλημά Του δεν μας φαίνεται ούτε δίκαιο, ούτε μας ταιριάζει, ούτε μας αρέσει. Αλλ' όταν βλέπουμε ότι πίσω απ' αυτά είναι ένα βουνό, το βουνό της Αγάπης Του, βλέπουμε ότι μόνο έτσι μπορούσαν να είναι τα πράγματα΄ εναρμονισμένα εν Θεώ».


«Τω αιτούντι σε δίδου»
«Το παν είναι το παράδειγμα. Τίποτε άλλο. Παράδειγμα και σιωπή και αγάπη... Η εμπειρία μου, αυτό μου έδειξε. Και για τα παιδιά, και για τους μεγάλους. Προπαντός για τον μεγάλο. Γιατί αν τύχει και σχολιάσεις και μιλήσεις και κρίνεις αυτά που πιστεύει, αυτά που βάζει σε πράξη σε κάποιον άλλο, χτυπάς κατάμουτρα τον Εγωισμό του. Κι ο Εγωισμός δεν θέλει, έστω και μέσα του να αναγνωρίσει ότι αυτά που λες είναι σωστά... Δεν θέλει να του το πει κάποιος άλλος. Δυστυχώς ... Το παν είναι να μην μιλήσεις. Να μη μιλήσεις ώς τη στιγμή που αυτός, ή αυτή, θα σου ζητήσει τη γνώμη σου...
Το λέει πολύ ωραία ο Κύριος. «Τω αιτούντι σε δίδου». Για όλα τα ζητήματα... Σου ζητά τη γνώμη σου; Τότε θα την πεις. Αυτή είναι η δική μου εμπειρία. Μ' αυτά τα δύο είμαι τόσο ευτυχισμένη, τόσο γαλήνια, τόσο ήσυχη... Δεν μπορώ να σας το περιγράψω. Είμαι ο Ουρανός επάνω στη Γη... Αγάπη και Σιωπή. Τίποτε άλλο δεν θέλω ...


Επί τω έργω ...



«Δεν υπάρχω»
- Σας παρακαλώ Γερόντισσα, αυτό το «δεν υπάρχω» που μας λέτε, πως δουλεύεται;
«Να σας πω. Είναι τώρα 20 χρόνια της ζωής μου που το κατανόησα καλά-καλά. Όταν έρχεται ένας άνθρωπος και σου λέει τον πόνο του, κι εσύ εκείνη την ώρα έχεις τον νου σου σε κάτι που αφορά τον εαυτό σου, ματαιοπονείς, δεν θα βοηθηθεί καθόλου αυτός ο άνθρωπος. Όταν όμως ξεχάσεις ότι υπάρχεις και γίνεις αυτός, κι ας είναι κλέφτης, ψεύτης, δολοφόνος, και μπεις στην ψυχή του και πεις :
«Θεέ μου! Τον καημένο! Πώς θα περάσει; Τι θα κάνει;» τότε, εκεί όπου βρίσκεται, χωρίς να τον κατακρίνεις, χωρίς να τον καταδικάσεις, χωρίς να τον μισήσεις, ξεκινάς και λες : «Μα ο Κύριος δεν είπε ότι έγινε άνθρωπος για να σηκώσει τα βάσανα τα ανθρώπινα και τις κακίες κι όλα αυτά»; Και τότε γίνεσαι ένα μ' αυτόν. Κι αυτός ο άνθρωπος, ενώ ήρθε όλο απελπισία, φεύγει τώρα χαρούμενος, γιατί ξέρει ότι ο Χριστός είναι μαζί του και ότι τα προβλήματά του θα τα τραβήξει αλλιώτικα. Λοιπόν, άμα γίνεις ο άλλος, ένας άνθρωπος έφυγε, άλλος έρχεται, έρχεται τρίτος, τέταρτος, πέμπτος ... Το βράδυ λες : Μα ποια είμαι εγώ από όλους αυτούς; Καμιά απ' αυτούς! ... Μα ποια είμαι λοιπόν; Μα δεν είμαι καμιά! Λοιπόν. Τι γούστο!
Τότε λέω : «Ας κοιτάζω τον Χριστό, κι ας μην υπάρχω! Δεν με μέλει»!...Το είπα μια, το είπα δυο, το είπα τρεις. ΄Αρχισαν να μου λένε : «Κρυώνεις;» Ποιος θα κρυώνει; Αφού δεν υπάρχω! «Πεινάς;» Ποιος θα πεινάει; Αφού δεν υπάρχω! «Σε πειράζουν τα καυσαέρια;» Ποιον να πειράζουν; Αφού δεν υπάρχω! Κι αυτοί νόμιζαν ότι ήμουν και λιγάκι σαλή ...»



Γαβριηλίας Μοναχής
«Η Ασκητική της Αγάπης»
εκδ. Τάλαντο
Γερόντισσα Γαβριηλία ...
η αγαπημένη του Θεού και των ανθρώπων
... το βίωμα του Χριστού στην πράξη ...
μία ενσάρκωση του Φωτός πάνω στη γη ... Ο μονόδρομος της Αγάπης
...
www.to-en

Pages