- Έχεις άγχος; - «Μποκουτζού»! - Point of view

Εν τάχει

- Έχεις άγχος; - «Μποκουτζού»!





Όταν αισθάνεσαι αγχωμένος, γεμάτος άγχος, τι μπορείς να κάνεις; Τι κάνεις συνήθως όταν έχεις άγχος; Προσπαθείς να το λύσεις. Δοκιμάζεις εναλλακτικές λύσεις, και έχεις όλο και πιο πολύ άγχος. Θα δημιουργήσεις μεγαλύτερο πρόβλημα, γιατί το άγχος δεν μπορεί να λυθεί μέσω τής σκέψης. Δεν μπορεί να διαλυθεί μέσω της σκέψης, γιατί η σκέψη είναι κι η ίδια ένα είδος άγχους.

Η παρακάτω τεχνική λέει να μην κάνεις τίποτα ως προς το άγχος. Απλώς να είσαι σε εγρήγορση!

Θα σου πω μια παλιά ιστορία για τον Μποκουτζού, έναν άλλο Δάσκαλο του Ζεν.

Ζούσε μόνος του μέσα σε μια σπηλιά, αλλά στη διάρκεια τής ημέρας, ή ακόμη και τη νύχτα, μερικές φορές έλεγε φωναχτά, «Μποκουτζού», το ίδιο του το όνομα, και μετά έλεγε, «Ναι, εδώ είμαι». Και δεν ήταν εκεί κανένας άλλος.

Τότε τον ρωτούσαν οι μαθητές του, «Γιατί φωνάζεις "Μποκουτζού", το ίδιο σου το όνομα, και μετά λες "Μάλιστα, κύριε, εδώ είμαι";»

Έλεγε εκείνος,«Όποτε αρχίζω να σκέφτομαι, πρέπει να θυμάμαι να είμαι σε εγρήγορση, κι έτσι φωνάζω το όνομα μου, ΄Μποκουτζού΄. Μόλις φωνάξω ΄Μποκουτζού΄ και πω ΄Μάλιστα, κύριε, εδώ είμαι΄, οι σκέψεις, το άγχος, εξαφανίζονται.»

Μετά, προς τα τέλη της ζωής του, επί δυο-τρία χρόνια, δεν φώναζε ποτέ "Μποκουτζού", το όνομά του, και δεν χρειαζόταν ποτέ να απαντήσει, "Μάλιστα, κύριε, εδώ είμαι".

Οι μαθητές ρώτησαν,«Δάσκαλε, δεν το κάνεις τώρα ποτέ αυτό.»

Είπε λοιπόν, «Αλλά τώρα ο Μποκουτζού βρίσκεται πάντα εκεί. Βρίσκεται πάντα εκεί, και δεν υπάρχει λόγος. Πρώτα συνήθως τον έχανα. Καμιά φορά με παρέσυρε το άγχος, με συννέφιαζε, και ο Μποκουτζού δεν ήταν εκεί. Έπρεπε λοιπόν να θυμηθώ το "Μποκουτζού" και το άγχος εξαφανιζόταν...»

Δοκίμασε το όνομα σου. Όταν νιώθεις μεγάλο άγχος, φώναξε απλώς το όνομά σου, όχι το «Μποκουτζού» ή άλλο όνομα, αλλά το δικό σου, και μετά απάντησέ του, «Μάλιστα, κύριε, εδώ είμαι,» και νιώσε τη διαφορά. Δεν θα είναι εκεί το άγχος. Τουλάχιστον για μια στιγμή, θα ρίξεις μια ματιά πέρα από τα σύννεφα, και η ματιά αυτή μπορεί να βαθύνει. Μόλις δεις ότι αν έχεις εγρήγορση το άγχος δεν είναι εκεί, θα εξαφανιστεί΄ έχεις φτάσει σε κάποια βαθειά γνώση τού εαυτού σου και του μηχανισμού της εσωτερικής διεργασίας.


Osho, απόσπασμα από το : The Book of Secrets
via

Pages